یزدفردا"مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی خط مسافری دریایی ایران-عراق ویژه زائران اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: امکان انجام ۲۰ سفر دریایی برای زائران اربعین از طریق ۳ فروند شناور به صورت روزانه فراهم شده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی فرمهینی فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مسیر دریایی را در دستور کار خود قرار داده است، اعلام کرد: پس از تشکیل کمیته حمل و نقل سفرهای اربعین حسینی در وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت برقراری سفرهای دریایی به مقصد بنادر عراق را مدنظر قرار داد و در این راستا اقدام به تشکیل قرارگاه دریایی در بندر خرمشهر کرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: به همین منظور چندین جلسه با ارگان‌های مرتبط در بخش سفرهای دریایی برگزار شد تا هماهنگی لازم به منظور راه‌اندازی خطوط دریایی بین بنادر ایران و عراق ویژه اربعین حسینی، صورت گیرد.

فرمهینی فراهانی با بیان اینکه از سوی سازمان بنادر ۲ بندر آبادان و خرمشهر به منظور تردد دریایی در ایام اربعین حسینی مدنظر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با وجود تمام زیرساخت‌ها از نظر پایانه و اسکله، متاسفانه دولت عراق آمادگی لازم جهت پهلوگیری در اسکله تازه تاسیس سیبه را نداشت.

تردد به بندر ابوفلوس عراق از طریق بندر خرمشهر

فرمهینی‌فراهانی ادامه داد: بنابراین در نهایت بندر خرمشهر به عنوان تنها بندری که در ایام اربعین حسینی به بندر ابوفلوس عراق تردد و پهلوگیری خواهد داشت و امکان جابجایی زائران را فراهم می‌کند، فعالیت خواهد کرد.

اختصاص ۳ فروند شناور برای جابجایی زائران اربعین

وی با بیان اینکه ۳ فروند شناور به منظور تردد زائران اربعین از بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس عراق ویژه اربعین حسینی اختصاص یافته است، اظهار داشت: ۲ فروند شناور از سوی بخش خصوصی کشور عراق و یک فروند شناور تندرو طبق مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی این شرکت تامین شده است تا جابجایی زائرین اربعین را از پایانه مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس عراق، انجام دهند که هر سفر ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه از امروز امکان تردد زائران اربعین حسینی از مسیر دریایی فراهم شده است، بیان کرد: در مجموع امکان تردد ۲۰ سفر دریایی وجود دارد و شناور اختصاص یافته از سوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۲۲۰ نفر و  شناورهای بخش خصوصی عراق ۸۰ نفر ظرفیت جابجایی مسافر دارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا